Planinarskim putevima “Oluje”

Ovaj puta kao vodič nisam vodio ali sam kao vodič sa velikim zanimanjem prošao jedan nesvakidašnji pohod u trajanju od 7 dana (30.07. – 05.08.2014.) i prijeđenih 150 km po rubnim dijelovima granica Hrvatske, Bosne i Hercegovine, doživljavajući sve ljetne ljepote planina i one ružnije strane kiša, vjetar u kompletu kako bi se mogao diviti jednom sklopu Dinarida, Dinare.

Put Oluje je povijesni dio Domovinskog rata koji me isto jako zanimao međutim ovdje me na ovom pohodu zanimalo i vođenje kao vodiča HPS-a 35-40 planinara svakodnevno  po bespućima brda i dolina ovih planina. Prosječno se dnevno prolazilo od 20-23 km ali trebalo je i svaki dan osim hodanja i jesti, spavati i obavljati sve potrebno za ljudski organizam kako bi uspješno mogao prevaliti, prohodati takav put sa sretnim završetkom.

0201

Za sve to pobrinuli su se veliki entuzijasti PU „Dinaridi“ članovi društva, njihovi članovi HGSS-a i logistika bez koje se to ne bi moglo ostvariti, kao što se nije moglo bez dobre logistike u Domovinskom ratu, tako se ne može ni ostvariti ovakav sedmodnevni pohod bez odlične logistike koju su imali PU „Dinaridi“.
Mi smo istina cijeli dan hodali po planinama da bi navečer negdje dignuli šatorski logor,međutim logistika je morala pribaviti sve potrebno za nahraniti cca 50 ljudi isto tako voziti po bespućima i 8 h dnevno kako bi stigla na odredište gdje smo zajedno logorovali. Nije tu bilo puno putova i cesta tu su se koristili razni putovi iz domovinskog rata koje je naša vojna logistika radila za oluju koja je slijedila. Našu logistiku su sačinjavala 4 terenska vozila 2 HGSS-a i 2 vojna takozvane stopedesetice,na žalost imali su i oni povremeno problema ,kvarova ali samo vojni kojima su opet i svuda stizali u pomoć vozila HGSS-a. Sada kada sam se nahvalio logistike moram nešto reći i o vođenju ono što je mene vodiča zanimalo,glavni vodič i za ovaj 4 Put Oluje bio je isti Ivan Zebić-Klepton po meni ljudina. Klepton odličan poznavatelj svih brda i dolina na Putu Oluje sa svojim dečkima Ivo i Čerčo što sam ja zapamtio imena najviše su se dogovarali i povremeno vodili ture po planinama,konačno i sami učesnici Oluje na ovim prostorima, odlično su to obavljali. Hodalo se kroz tih 7 dana po planinarskim putovima ali bilo je i putova koje su vodili samo njima znanim pa ću tako spomenuti primjer; Klempton vodi nas veliku grupu a Ivo ide naprijed, odlično se snalazi u viđenom prostoru, traži najbolje prolaze za grupu a Klepton sa grupom ga prati. Bilo je još zanimljivog vođenja kada su odlučili proći neke nove putove do cilja znajući da nisu baš prohodni zbog klekovine,skokova i slično,jedna manja njihova grupa otišla je naprijed pročistila neprohodan put dok je Klepton  sa nama koristeći vrijeme marendao i odmarao da bi poslije mi sustigli grupu koja je pročistila put. Sve u svemu dečki su odlično vodili Klepton je rođeni vodič jer grupu od 35 planinara različitih dobi godina,nazora, i onih uvijek „bjesomučnih trkača“ nije lako ukrotiti-voditi to bar znamo mi svi vodiči.

Sam Put Oluje je zapravo za nas planinare je prekrasan, proći toliko vrhova i dolina i sve njihove ljepote je neopisivo, kada bi se to razdijelilo na 4-5 izleta vodeći grupe po novim destinacija  bilo bi odlično. Pohod Put Oluje krenuli smo iz mjesta Voštane jedno 13 km udaljeno od Trilja,dolazimo  do planinarskog skloništa Sv.Mihovil (1340 m)od kuda krećemo  na najviši vrh Kamešnice (Konj 1856 m) zatim kroz 7 dana planinarimo i prolazimo vrhove (Kurljaja 1809 m),(Bliznički brig1668 m), (Garjeta 1773 m),(Bunjača 1770 m),(prijevoj Vaganj 1173 m),stratišta jame-Husina jama, Kurbegove jame ,speleološki objekt Mračne peče, (Mali Maglaj 1445 m),(Velika Duvjakuša 1708 m),(Troglav 1913 m),(Jankovo brdo 1780 m),(Lišanjski vrh 1794 m),Izvor Cetine, Sklonište Glavaš, Martinove Košare 1350 m, Krov Hrvatske (Dinara,Sinjal 1831 m), i na kraju Kninska tvrđava na praznik kod Hrvatskog barjaka prošavši 150 km uz visinsku razliku 7263 m.

03 04 05 06

Odlično iskustvo za jednog vodiča koji preporuča, pohod Put Oluje vodičima a naročito mlađim slijedećih godina pohod u organizaciji PU „Dinaridi“kako bi proširili svoje horizonte novim destinacijama prekrasnih predjela za vođenje izleta.